Laatste nieuws van Hans en Yoni

maandag, juni 11, 2007

Organisatiemaand

Na het moment dat ik schreef over de musical van de "kromme jongens" werd het de reguliere tijd om de lenteorganisatie weken te bewerkstelligen. Dit jaar wat extra hooi op de vork genomen, een prestatie leveren en evalueren, eens kijken hoe dat uit zou pakken.

Voor de zaterdag 2 juni was er de familie voetbaldag bij het jubilerende MVV27. Er is aan mij gevraagd medewerking te verlenen voor deze dag en ik had ja gezegd, nog eerder dan dat ik het zelf wist, "dat doen we wel even"was het idee, een paar voetbalveldjes, een poultje en klaar was de gedachte... hallo zeg, als je vraagt wat te organiseren ben je met de juiste mensen op een goed adres.
Mvv27 dit jaar 80 jaar en dat laat ik niet in een traditioneel voetbal toernooi uitdraaien. Samen met Hans Vis, een medestrijder, die ook het hart op de goede plek heeft, vonden we het toepasselijker om een geheel totaal andere sportdag in elkaar te zetten en reken maar dat het gelukt was. zo'n 200 personen namen deel, ik ga niet uitgebreid omschrijven wat we allemaal deden, daarvoor kijk je maat op www.mvv27.nl en je klikt de foto's aan, wat een smoelen en strijdbare gezichten, stormbanen, hindernisbanen, triathlon, zeil volleybal, voetbal met 4 doeltjes, korfbal, vrachtwagen trekken en als klap op de vuurpijl een heuse survival onderdeel door de boerensloot.
Het weer, de mensen, de vrijwilligers, ze waren er en dan klopt zo'n dag als geen ander. Om 5 uur smiddags de prijsuitreiking en wij konden allemaal terugkijken op een geweldig feest.

Om 19.00 thuis voor de laatste Mini Maxi details, een klein aanpassing in het schema en de teams want zondag is het hun dag.
Zondagochtend kon ik mde verleiding niet weerstaan om met mijn Maaslandse Golfvrienden en vriendinnen deelname te doen aan het alom bekende "slavroegop"toernooi, gewoon golfen, alleen met een starttijd van 6 uur smorgens!
heerlijk de vogels te horen, de dauw van het gras zie wegspatten bij het imploderen van een golfbal, natte schoenen, een maagdelijk veld van druppeltjes dat zich in hun eigen spiegeltje afwachtte wanneer ze zouden vallen.
5 minuten van huis en dan zo'n omgeving, dat is geweldig toch.
Ik liep 9 holes, iets meer dan anderhalf uur, en verliet het toernooi om gewapend met een geleende aanhanger al de sportattributen te brengen naar de Commandeur.
Ik kreeg hulp aangeboden van John, Rene, Ilse, Hermine, Ferry en van 2 jongeren, Falko en David, de laatst genoemden waren vroeger enthousiaste deelnemers van Mini Maxi maar dit jaar waren zij te oud om in te schrijven (dat kan nl alleen als je alsn Mini op de basis school zit).
Zij hadden al die jaren (5) hiervoor zo enorm genoten dat ze spontaan belde om miujn persoonlijke assisten te worden, jongens, dit deed mij zo goed, zo fijn om te horen en te weten dat jullie je willen inzetten voor anderen. Alléén kunnen we het niet, en ik meen het uit het diepst van mijn hart, was heel de wereld maar zo....
Morgen het verslag van Mini Maxi, tot later.