Laatste nieuws van Hans en Yoni

dinsdag, november 06, 2007

lichtjesfeest



Geïnspireerd door Tibet, een cultuur van vrede, een volk dat zich al meer dan een halve eeuw geweldloos inzet voor het behoud van hun religie.


Het zijn de vlaggetjes en het verhaal achter de vlaggetjes.

de Tibetanen schrijven hun gebedjes op deze vlaggetjes met de intentie dat de wind hun gebed draagt en overbrengt.


Alleen al de gedachte, "de wind draagt een persoonlijk gebed" is al boeiend.



Deze gedachte heeft mij geïnspireerd om het lichtjes feest (het 2e) wederom te organiseren.

Op 14 december zal het plaatsvinden en zal de kern van het dorp als Charles Dickens stijl zijn omgetoverd.

Het dorp spreekt er vol over en de marktkramen worden gretig gereserveerd.

voor de localen onder ons, volg de" Midden Delfland krant".


De kleuren van de gebedvlaggen hebben mij beïnvloed om dit jaar geen lampionnen optocht te doen maar een ballonnen optocht welke als primeur in Europees verband gezien mag worden, in de kleuren van de Tibetaanse gebedvlaggetjes. wat zal het die avond een geweldig gezicht zijn. Ik verklap niet alles want een primeur maakt mensen wakker.

Het lichtjesfeest is van oer uit een Tibetaans feest, op deze wijze willen we er een extra tintje aangeven.


dit jaar wil ik het voor elkaar krijgen om de optocht die door het dorp gaat, langs een aantal locaties te gaan waar gezongen wordt, waar muziek gemaakt wordt, waar een soort kleine theatertjes te zien zijn. Als je dan in de optocht wat achterop loopt hoor je de fanfare niet meer en op deze wijze zijn er ongeveer 5 of 6 grotere groepen enthousiastelingen die muziek maken in het teken van de december/kerstmaand en gedachte.

Met een groot scherm willen we beelden van oud Maasland laten zien, kinderkoor met begeleiding, het waxinne-lichtjes straattekenen, de kerstmarkt en natuurlijk de kerstboom die op deze avond door de burgemeester met duizenden lampjes zal gaan schijnen.


Ik verveel me niet, dat mogen jullie wel begrijpen.

Ondertussen is de kamer van Yoni gereed en is de kamer van ons voetbaltalent aan de beurt.

de plaktafel staat op zolder, de rollen zijn gesneden, al het hout is geverfd. Joeri heeft hierin ook zijn eigen keuzes gemaakt en ik moet zeggen, meneer heeft smaak en oog voor detail.

We hopen eind van de week alle spullen weer op de kamers te hebben staan waar het uiteindelijk moet. De omzetting van de kamers geeft ook voor mij voordeel dat ik me eenvoudiger en met minder inspanningen op de eerste etage kan bewegen.


Deze week is een week waarin belangrijke beslissingen zullen genomen worden en waarin beslissingen door derden gemaakt zullen gaan worden.

Afwikkelingen na het ongeval staan hierbij centraal.


Ondertussen is mijn leenbeen ook al aan revisie toe, deze daanII, reeds meer dan 73.000 stappen op de teller en Daan II heeft ervaring.

komend januari was de bedoeling dat ik mee zou gaan met de ski-groep van "medische" mensen,

ik wil dolgraag mee echter zijn de middelen / mogelijkheden niet van dien aard.

Goh, wat zou ik ze een poepie laten ruiken met alles wat er mogelijk is om toch verantwoord te kunnen skiën. Ik heb veel aan hen te danken, Colinde, mijn personal coach en buddy, we waren een pracht sportief koppel. Ik kan de belofte niet nakomen om haar daar in Fügen te laten zien wat zij mij geleerd heeft.

Oké, het is niet anders, er zijn ergere dingen.


Deze week ook de afspraak met een eventuele uitgever, de kansen, de mogelijkheden, de kosten, het moet niet gekker worden, die het boek zou kunnen uitgeven, waar het weblog niet allemaal voor leent...

We zouden er ook een film van kunnen maken, op waarheid beustend......


De film zal geen uitverkochte zalen geven maar wel een enorme sociale bagage !


de super storm afwachtende, de pannen stevig op het dak, laat die frisse wind maar komen.



Tot tijdens of na de storm !

ha ha , zullen de gebedvlaggetjes leuk vinden :)


Hans Jan